Skylar & Plux : Adventure On Clover Island İnceleme



Geçen gün Steam’de görür görmez çektiğim bir yapıttır kendisi. Neden mi? Çünkü ahan da Ratchet & Clank e benzer bir oyun dedim ve atladım. Atlamaz olaydım.
Ratchet & Clank’in kuzeni demiş birisi bana daha çok sıkıcı teyzesi gibi geldi…



Öncelikle oyun kötü değil sadece çok farklı beklentilerle oyunun içine atladığım için atlamaz olaydım dedim. Pekala söylemek zorundayım oyunun Ratchet ile uzaktan yakından alakası yok, tek benzerliği karakterin tipi. Bunun dışında benzerlik aramamakta fayda var. Bu arada geçen yıl PS4 için çıkartılan R&C den bahsetmiyorum. PS2 için olan R&C’den bahsediyorum. O zamanki R&C gayet ayrıntılı ve ciddi bir yapımdı fakat en önemli yönü gameplay olarak mükemmel olmasıydı. Hikayesi de gayet güzeldi, oyuncuyu bunaltmadığı gibi kısa ve öz bir hikayeden bahsediyorum. Kısa dediğime bakmayın hikayesi kısa değildi hikayeyi anlattıkları ara sahneler kısaydı. Size derdini anlattıktan sonra bitiyordu masal anlatmıyordu. Bir de R&C third person shooter oyunuydu, bu oyunun hiçbir şekilde shooter oyunuyla alakası bulunmuyor.

Ya neyse Skylar & Plux diyorduk…

Oyundan kısaca bahsetmem gerekirse ilk söyleyeceğim şey oyunda (DOUBLE JUMP bulunuyor) çift zıplayabiliyorsunuz. Yani R&C bir yana daha çok eski platformer oyunları hatırlattı bana Spyro ve Crash Bandicoot gibi yapımlarla kıyaslamak çok daha doğru olur. Kısa bir yapım olmuş bir kaç saate oyunu bitiriyorsunuz, %100 ü görmek istiyorsanız extra bir kaç saat daha oynarsınız fakat bana hikayeyi bitirmek gayet yeterli geldi. Ayrıca oyunda çok az karakter bulunuyor bu da beni tatmin etmeyen unsurlardan bir tanesi. Gameplay temelinde elmas topluyorsunuz ve Elder ismindeki karakterin ırkını topladığınız elmaslarla kurtarıyorsunuz. Oyunun içinde bir kaç tane de bulmaca bulunuyor, onlar da saçınıcı başınızı yolduracak cinsten değil.

Oyunda eksik gördüğüm çok fazla unsur olsa da fiyatı ve sunduğu şeyler belirli olan bir oyun, her şeye rağmen eskisi gibi hiçbir şey düşünmeden sadece oyun oynamak güzeldi. Oyunu tekrar oynar mısın diye sorarsanız, oyunu bir daha oynamayı düşünmüyorum çünkü tekrar oynanabilirliği pek bulunmuyor. Fakat devam oyunu çıkarsa kesinlikle ilgilenirim.

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget