Öyle ya da Böyle, Oyun Fiyatları Değişiyor


Herhangi bir haber görmediğim için oyun fiyatlarıyla ilgili birkaç şey yazmak istedim. Hatırlayanlarınız var mı bilmiyorum fakat bir süre önce Steam’in bölge kilitlerini kaldıracağıyla ilgili bir haber çıkmıştı. Hatırladığım kadarıyla bunun sebebi Avrupa Birliğinde kutulu oyun satışlarının ve diğer oyun satıcılarının işini, kısacası rekabeti sekteye uğrattığı gerekçesiyle Avrupa Birliği tarafından bölge kilidinin kaldırılması ve sabit fiyatlardan satılması istenmişti.

Bölge kilidi dediğimiz şey Steam in ülkelere ya da bölgelere göre oyunları farklı fiyatlarla satma politikası oluyor. Bu politikanın da o bölgenin ya da ülkenin alım gücüyle orantılı olarak düzenlendiğini düşünüyorum. Eğer bu kilit kalkarsa her yerde fiyatların aşağı yukarı aynı olacağını varsayıyorum.

Peki nereden çıktı bunu gündeme getirmek diyeceksiniz. Tabiki artmaya başlayan oyun fiyatları dikkatimi çektiği için bu konuyu tekrar açma gereği duydum. Dikkat etmediğinizde pek bir değişim yok.

Peki neyin fiyatı arttı?



Ubisoft neredeyse bütün oyunlarının fiyatlarını arttırdı bazıları farkedilecek kadar çok arttı bazılarıysa çok az arttı. En eski oyunların fiyatlarını bile arttırmışlar, haliyle insan ne oluyor acaba demeden geçemiyor. Paradox Interactive tarafında şu oyunlarda artış oldu; Pillars of Eternity, Tyranny, Hearts of Iron 4, EU4, Stellaris ve Crusader Kings 2. Bandai Namco ise Dark Souls 1, Dark Souls 2,  Tekken 7 ve Dragonball Xenoverse 2 gibi yapımların fiyatını 2 katına çekti. Sadece eski fiyatlarını kesin olarak bildiğim ve fiyatın arttığından emin olduğum yapıtları yazdım, diğer yapımlarda da  artış olduğuna eminim. Diğer yapımcılarda da tek tük fiyat artışları gördüm fakat toplu bir artış yapmadıkları için pek değinmeyeceğim.

Toplu olarak fiyatların artmasının bana anlattığı tek şey bölge kilitlerinin yavaştan kalkmaya başlayacağı oldu. Tabiki de normalde $40 a satılan bir oyunun 87tl den satılması gerçek fiyatı yansıtmıyor fakat artışların kademeli olarak yapılacağını düşünüyorum.


Steam benim için özel bir yere sahip, eminim çoğu PC oyuncusu için de bu böyledir. Mevcut fiyat politikasının değişmesi demek çok büyük bir mesele, Origin kullanmıyorsam ya da PS4 almıyorsam tamamen Steam’in fiyat politikası yüzünden, şöyle anlatayım şahsen 10 liraya alabileceğim bir oyuna 180 lira vermek istemiyorum bu kadar basit. Eğer Steam’deki oyun fiyatları değişirse PC oyuncularının diğer platformlara yönelmek yerine önce korsan oyuna yöneleceklerini düşünüyorum kim ne derse desin Steam’den önce bu böyleydi.

Bahsettiğim fiyat değişimlerinin sadece Türkiye'de olduğunu belirtmekte fayda var diğer bölgelerde değişim olup olmadığını bilmiyorum ve değişen fiyatların Steam değil tamamen yapımcılar tarafından uygulanmış olma ihtimali de var. Bu ihtimali şöyle belirtebilirim oyunların genel fiyatları Türkiyede düşük olduğu halde büyük yapımlar pahalı olarak satılma ayrıcalığına sahip belki bahsettiğim yapımcılar Steam ile anlaşarak böyle bir ayrıcalık elde etmiştir. Eğer böyleyse bölge kilidi bir süre daha duracak demektir. Fakat kaçınılmaz bir şekilde bir gün kalkacağı kesin.

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget