İnceleme: TEKKEN 7 (PC)



Tekken 7 bir kaç gün önce sorunsuz bir şekilde çıkışını yaptı, oyunun herhangi bir optimizasyon sorunu bulunmuyor. Umarım çıkacak diğer oyunlara optimizasyon konusunda örnek olur. Çıktığı ilk günden en çok oynanan oyunlar arasında yerini aldı. Oyun gayet güzel ve başarılı, hoşunuza gitmeyen birden çok yönü olsa da kendini saatlerce oynatabiliyor.

Öncelikle eğer oyunu hikayesi için alıp oynamak istiyorsanız tavsiye etmem, kısa bir hikayesi var. Ana hikaye birkaç saat içinde bitiyor, hiç yapmasalar çok daha iyiymiş yeterli bulmadım. Karakter hikayeleri derseniz tamamen gereksiz ve vasat, yine hiçbir şey anlatmıyorlar. Zaten arcade yapısı olan bir oyundu, hikaye eklemeye çalışmalarını çok saçma buldum. Bir diğer hoşuma gitmeyen etken ise oyunla uyumlu yeni karakter yaratmak yerine başka bir oyundan gidip karakter almaları oldu. Bana sorarsanız Akuma oyunda çok gereksiz ve sinir bozucu bir unsur. Ne zaman karşıma gelse şöyle sırıtıyor; naber, bu oyundan değilim, evet opyim evet sana sinir krizi geçirticem.



Sizi bilmem fakat ben oyunun yine fazla online odaklı olduğunu düşünüyorum. Artık önüne gelen oyun e-spor curcunasına kafa atıyor. Hangi oyuna baksanız bir pro kadrosu bulunuyor. Benim için gerçekten sinir bozucu bir etken, oyun dediğin kafa dağıtmak için eğlenmek için oynanır. Kimse size online oyunu dayatmıyor evet fakat oyunun genel zorluk seviyesi sizi iyi oynamak için baskıda tutuyor. Dark Souls’tan dolayı yapımcının kafayı zorluk seviyesiyle bozduğunu düşünüyorum. Oynadığım çoğu oyunu en zorda oynarım fakat bu oyunun en kolayı bile bana tıpkı Dark Souls’da olduğu gibi sinir krizi geçirtiyor.

Bir diğer konu ise kayıp karakterler. Çok büyük bir mesele olmaya bilir fakat kaybolan karakterler arasında gerçekten sevdiklerim vardı. Mesela Lei Wulong, gerçekten sevdiğim bir karakterdi oyunda göremeyince hayal kırıklığına uğradım. Karakter demişken özelleştirmeler arasında gerçekten çok saçma şeyler var. Kafanızda tuğla taşımak gibi saçma ve troll olanları geçtim daha önemlisi özel kıyafetler çok kısıtlı özelleştirme bölümünde farklı karakterler için aynı opsiyonlarla baş başa kalıyorsunuz.


Okuduğum bazı yorumlarda Street Fighter V ile karşılaştırma yapılmış. Çok da doğru bulmadım çünkü SFV nerede olduğu, yorumları ve genel puanı belirli olan ve hazırda bulunan oyuncu kitlesini tatmin edememiş bir oyun. Tekken 7’nin tek avantajı hazırda bulunan hayran kitlesini doyurabilmiş olması, şimdilik. Burdan SFV’ye sesleniyorum lütfen Tekken 7’de bulunan karakterini de alıp gider misin?

Yeni gelecek karakterler hakkında bir bilgim yok, fakat eksik olan karakterleri DLC olarak getirirlerse ayıp olur. Çok söyleyecek bir şey yok, bildiğiniz dövüş oyunu Tekken, hazırda bulunan oyuncu kitlesi olmasaydı büyük ihtimalle tutmazdı. Bu kadar çok eksiğini saydığım halde yine saatlerce oynayacağıma eminim. Ne kadar eksik yanı olsa da oyun güzel eğer önceden oynayıp sevdiyseniz alabilirsiniz zaten hikayeyi pek umursamayacaksınız, zaten dövüş oyununda hikaye mi olurmuş?

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget