Bir Underrated Hikayesi: Neon Chrome



Neon Chrome sevdiğim top-down shooter türünde bir oyundur. Peki neden underrated olduğunu düşündüm, cevabı bariz çünkü oyun Enter the Gungeon’dan bir kaç hafta sonra çıktı haliyle pek farkedilmeyen bir yapım olarak kaldı. Bunu anlatmanın bir başka yoluysa Enter the Gungeon 700k satarken Neon Chrome satışları 100k’da kaldı.

Neon Chrome, Enter the Gungeon gibi sürekli değişen bölümler sunuyor yani öldüğünüzde tekrar 1. bölümden başlıyorsunuz fakat girdiğiniz harita ve yapmanız gereken görev farklı oluyor. Bir diğer kolaylığı da oyunda ilerlediğinizde, mesela bir boss u geçtiğinizde shortcut açmış oluyorsunuz. Oynanış olarak size esneklik sunuyor, isterseniz gizli olarak düşmana fazla görünmeden ilerleyebiliyorsunuz ya da kafa üstü de girebilirsiniz size kalmış.


Oyunun diğer top-down shooter tarzındaki oyunlara kıyasla farklı bir tat verdiğini söylemeliyim. Oyundaki edindiğiniz yetenekler, yaptığınız geliştirmeler ve hatta silahlara göre oynanış tamamen değişebiliyor. Boss fightları çok zor değil biraz uğraşınca geçebiliyorsunuz, benim açımdan bakınca oyunun medium düzeyde bir zorluk sunması gayet kaliteli olduğunu gösteriyor. Şahsen çok kolay ve çok zor oyunları itici ve saçma buluyorum. Şöyle anlatayım eğer sıkı bir oyuncuysanız ve oyun size zor + en zor gibi oynanış seçenekleri sunuyorsa en zoru oynamadan içiniz rahat etmiyor. Böyle yapımların oyuna zorluk seçeneği koymaması bana ek olarak zevk veriyor çünkü en zoru seçtiğim için saçlarımı yolmam gerekmiyor.


Hikaye olarak size pek ayrıntı sunulduğunu söyleyemem hatta hikaye falan yok oyunun hikayesi ara bölümlerdeki bir kaç konuşmadan ibaret. Oyunun odak noktası gameplay, hikaye değil. Eğer güzel bir cyberpunk hikayesi bulmayı planlıyorsanız hayal kırıklığına uğrayacağınızı söylemeliyim. Oyunun müziklerine hasta olmadım fakat müzikleri güzel beğendim hani yetersiz değil ama sırf müzikleri için oynayacağım bir oyun da değil. Her zaman söylerim oyunun temasını müzikler çok iyi anlatır, şu anki yarış oyunlarının önceki NFS oyunlarıyla aynı tadı vermemesinin tek sebebi gameplay sırasında oyuncuya müzik ya da bir arka fon vermemeleri.

Beni öyle çok etkileyen bir oyun olmamasıyla birlikte oynamaktan zevk aldığım ve underrated olduğunu düşündüğüm bir oyun olduğu için değinmek istedim. Bu tarz oyunları seviyorsanız sizin için güzel bir tercih olacaktır.

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget