İnceleme: Call of Duty: WWII

Kötünün İyisi...

Kuşkusuz Call Of Duty ismi, çoğu oyuncunun kalbinde ayrı yer bir yer tutar. İlk çıktığından bu yana tam 14 yıldır bizlere çok farklı ve güzel oyun deneyimleri yaşatan seri, yeni oyununu 3 Kasım 2017 günü piyasaya çıkardı. ‘’Oyunun köklerine dönüyoruz’’  parolası ile geliştirilmeye başlanan oyun, bakalım sağlam bir şekilde eski günlerine dönebilmiş mi ? İşte karşınızda Call Of Duty WW2 incelemesi… 


Yeni oyundan bir çok oyuncunun farklı beklentileri vardı. Benim beklentilerim de daha yavaş ve o ilk oyunlarında ki savaş atmosferini bu oyuna iyi bir şekilde yansıtabilmesiydi. Oyunun bu beklentilerimi pek karşıladığını söyleyemem. Hakkını yemeyelim, serinin son yıllarda çıkan oyunlarına nazaran bana çok daha güzel geldi ama ben oyunu daha farklı hayal etmiştim.



Dediğim gibi, ben daha savaş atmosferini vermelerinden yanaydım. Oyun zaman zaman sizi savaş havasına sokuyor ama ilk oyunlarındaki gibi değil. Call Of Duty hiçbir zaman Battlefield gibi ''savaş hissiyatı'' üzerine gitmemiştir zaten. Ancak eski oyunlardaki kadar verebilselerdi bile yeterdi bana. 

Oyunda her zaman olduğu gibi ''Tek Oyunculu ve Çok oyunculu '' modları bulunuyor. Bunların yanında seriyle özdeşleşmiş ''Zombi'' modu da oyunda var olan bir diğer mod.

Hikaye yani Tek Oyunculu modu, serinin son yıllarda çıkan oyunlarına göre çok daha güzel bir işleyişe ve sunuma sahip. COD serisinin o filmsi sunumu bu oyuna çok güzel yedirilmiş. İkinci dünya savaşı temalı bir filmi izlediğinizde ne hissediyorsanız, aynısı bu oyunu oynadığınızda da hissedebilirsiniz. Öyle sağlam sinematikleri var oyunun. Ayrıca bu sefer önceki oyunlar gibi oldu bittiye gelen bir senaryo yok. Düzgün ve gayet sağlam ilerleyen bir hikaye var karşımızda.





Oyunun senaryo kısmı benim için gayet yeterli. Ancak oyunun tümünde ''kahraman'' gibi önden gidip herkesi teker teker indirmemiz beni oldukça rahatsız etti. Serinin her oyunun da bu şekilde ilerliyorduk ama bir şekilde o denge korunabiliyordu. Bu oyunda tema İkinci Dünya Savaşı olduğu için böyle kahramansı hareketler daha bir rahatsız edici oluyor.

Oyunun farklı farklı bölümlerde farklı tarz da ilerlemenizi istiyor. Bazen gizli ilerlerken bazen de tüm ordu savaşa gidiyorsunuz. Ama dediğim gibi oyunun size kahraman olarak hissettirme bir yerde tüm bu ilerleyişi bozuyor. En basit örnek olarak Sniper olarak oynadığımız bölümde bile herkesi tek tek rahat bir şekilde alabiliyoruz. Halbuki karşımızda MPCler ile bir rekabete girmiş olsak, oyun daha zorlayıcı ve eğlenceli bir hal alır.


Oyun ilk duyurulduğunda yapımcıların üstüne basa basa söyledikleri en önemli unsurlardan biri oyunun daha zor olacağıydı. Canımız artık kendiliğinden yenilenmeyecek, savaş alanında mermisiz kaldığımız anlar çok daha fazla olacak, gibi. Ancak bu böyle değil. Normal zorluk için konuşursak, etrafta gezindiğimizde illa ki can paketi buluyoruz, mermi bittiğinde arkadaşımızdan isteyebiliyoruz, yerden içi mermi dolu bir silah alabiliyoruz gibi. Yani önceki oyunlara göre bir tık daha zor ama oyun kendi içinde maalesef yine zorlayıcı değil.




Oyundaki küçük küçük detaylar eğlence seviyesini ve atmosferin kalitesini bir üst noktaya getirmiş. Mesela bir bölümde bir askeri aracı açtığınızda bir olay oluyorken, ölüp tekrar açtığınızda başka bir olay oluyor veya hiçbir şey olmuyor. Oyunun sürekli kendini yenilemesi güzel olmuş.


Oyunun grafiksel yapısına gelirsek. Bana göre çok daha iyi olabilirdi. Yakın zamanda çıkmış en büyük rakibi olan Battlefield 1 ile karşılaştırırsak açık ara BF1 öndedir. Rahatsız edici düzeyde kötü değil ama zamanımızda daha iyi görsellik yapılabilir. Son yıllarda çıkan tüm oyunlara baktığımızda kendi içinde başarılı oyunlar. COD WWII görsellik kısmında benden pek te geçerli bir not almadı...





Oyunun görsel anlamda detay seviyesi, gölgelendirme ve ışıklandırma gibi birçok grafiksel unsurunu beğenmediğimi söylemiştim. Ancak efekt kalitesi olarak gayet başarılı. Hem sinematik videolarda gerçekleşen efektler hem de oyun içi efektler oldukça gerçekçi gözüküyor.

Savaş oyunlarında gerçekçilik adına oyunculara iyi bir şekilde hissettirilmesi gereken yıkılabilirlik seviyesi, bu oyunda normalin biraz üstünde. Oyun alanında yıkılabilen yerler var ama olmayan yerler daha fazla. Önünüzdeki boş bir duvara bazuka attığınızda o duvar yıkılmıyor ama yanındaki daha büyük bir nesneye attığınızda yıkılıyor. Böyle saçma salak bir fizik mekanikleri mevcut.


Yapay zekayı ben beğenmedim. Tüm düşmanlarınızın sadece size sıkması, dibinize kadar girmenize rağmen geç tepki vermeleri, hepsinin bir yere toplanması gibi bir çok yapay zeka sıkıntısı var. Aşırı derecede rahatsız etmiyor ama eksikliği göze batıyor.


Oyunun ''Hikaye Modu''nun müzikleriyle, görsel kalitesiyle, animasyonlarıyla, hikaye sunumuyla, eksileri ve artılarıyla İkinci Dünya Savaşı atmosferini oyuncuya yansıtıyor. Eksikleri elbette ki var ama bu konseptin Uzay savaşlarına karşın çok daha iyi işlenmiş olduğunu söylemeliyim. Hele ki çok iyi düzeyde olan sinematik sunumuyla hikaye modu gerçekten oynanması gereken bir mod olmuş. Oyunun baş karakterlerinden birini canlandıran isim de ünlü aktör Josh Duhamel...




Multiplayer moduna gelirsek zevkli ama çok iyi olduğunu söyleyemem.


Son üç oyunun multiplayer modları oldukça Titanfall'a benziyordu. Hal böyle olunca da COD serisinin kendi içinde hızlı oynanışı ama aynı zamanda o ağırlığı ortadan kalkmış oluyordu. Bu oyunda konsept İkinci Dünya Savaşı olduğundan tabi ki de JetPack vs uzay giysileri olmayacak. Tahminimiz oyunun bu tip durumlardan dolayı daha yavaş olacağıydı. Ancak gelin görün ki durum hiç de öyle değil... Hızlı ve esnek oynanışa sahip oyunlar kesinlikle kötü değil. Hatta Halo ve Titanfall gibi seriler bu konuda gayet başarılılar. Ancak Call Of Duty gibi bit kendi tarzı olan oyunun başka oyun mekaniklerine sapması bizi üzüyor.


Modun daha detayına inersek, oyuncuların kullanabileceği dört sınıf bulunuyor. Bunlar; 
Infantry, Aırborne, Armored, Mountain ve Expedıtıonary. Bu sınıfların belli özellikleri var. Kimisi yakın dövüş üzerine giderken kimi ağır silah, kimi de sniper üzerine gidiyor. Moda ilk giriş yaptığınızda bunlardan birini seçmeniz isteniyor. Ancak zaten istediğiniz zaman bu sınıflar arasında geçiş yaparak seçtiğiniz sınıfı geliştirebiliyorsunuz. Oyundaki Perk sistemi ile de karakterinize ek özellikler kazandırabiliyorsunuz.


Multiplayer bazında belki de en çok beğendiğim yenilik oyun aratma vs bir çok multiplayer modunda yaptığımız faaliyetler kamp gibi bir yerde yapılıyor. Yani 3.kişi bakış açısından etrafta gezerek, MPCler ile konuşarak maç arayabiliyoruz vs.

Oyunun her noktasında güzel bir sunum var. Önceki oyunlardaki boş beleş sunumlardan ziyade ortada daha özenle yapılmış sinematikler ve sunumlar var. Belki de oyunun en büyük artılarından biridir.

Mod genel olarak zevk veriyor. Yani kişisel olarak diğer oyunlardan çok daha fazla zevk verdi. Ama eksikleri de yok değil. Oyun alanları daha stratejik olsaymış - Yıkım ile veya takım dağılımı gibi - çok çok daha iyi olurmuş. Oyunun mekanikleri maalesef bunu desteklemiyor ve sadece koş ve adam vur üzerine gidiyor. Üstelik oyunu yavaşlatmak için Stamina ( Dayanıklılık ) eklenmiş ama o kadar çabuk doluyor ki oyuna etki etmiyor. Laf olsun diye mi yaptılar yoksa yapmak istedilerdemi yapamadılar bilemiyorum.

Silah sesleri ve hisleri beni memnun etmedi. Özellikle multiplayer ve zombi modlarında silah sanki boncuk atıyor gibi hissediyorsunuz. Zamanın silahlarının o ağırlığı ve doygunluğu oyuna yansıtılamamış. Ayrıca tüm ağır, hafif ve keskin nişancı tüfekleri kendi içinde aynı hissi veriyor. Tüm bunlar bir araya gelerek oynanışı ve atmosferi baltalıyor maalesef.

Savaş oyununda benim beklediğim mekaniklerden en başları çekenler uçak ve tank mekanikleridir. Bir savaş oyununda hem de teması İkinci Dünya Savaşı olan bir oyunda, hava ve deniz harekatının olmaması ; tank ve araç kullanımı olmaması çok büyük bir eksiklik. Hele hele en büyük rakibi Battlefield bunu çok iyi yapıyorken.


Uzun lafın kısası multiplayer modu güzel ama eksik kalmış bir kaç yönü var.



Zombi modu Call Of Duty serisinin klasiklerinin bir parçası haline geldi artık. Hem oynanabilirlik süresini arttırmak adına hem de oyuncuya çeşitlilik sunma adına güzel bir mod. Son oyunlarının her alanında olduğu gibi Zombi modunda da eksik kalan noktalar vardı. Bu oyunda moda kısa da olsa hikaye ekleyerek ve güzel bir sunumla harmanlayarak eğlenceli bir mod ortaya çıkarmış. Black Ops 2'deki oynanışa ve sunuma oldukça benziyor.





Ayrıca zombi modunun hikayesinde Katheryn Winnick ,Elodie Yung, David Tennant ve Ring Whames gibi ünlü oyunular da yer alıyor.


     

Call Of Duty gibi bir serinin yeni oyunu uzun bir sürenin ardından bana göre çok daha iyi bir şekilde çıkış yaptı. Tüm platformlarda ortalama 45$ gibi fiyata sahip ki bence böyle büyük bir adı olan bir oyunun üç farklı mod içermesini değerlendirirsek bence makul bir fiyat. Türkiye şartlarında alım güçlüğü olan bir oyun belki ama - ki bütün oyunlar böyle- dünya genelinde makul bir fiyata sahip. Oyunun yenilikleri seriye güzel bir hava katmış. Uzay savaşlarındansa İkinci Dünya Savaşını tercih ederim. Oyun güzel ama eksikleri de bayağı var. Oyun son üç dört oyuna göre güzel, seriye göre ise ortalama bir sırada.

Editör Notu: Herkesin kesinlikle denemesi gereken bir oyun değil ama serinin hayranlarının oynamasını tavsiye ettiğim bir proje...

Görsellik: 6/10 ( Çok daha iyisini beklediğim için daha fazla puan kırdım. )


Sesler: 7/10
Oynanabilirlik: 7,8/10
Hikaye: 8,4/10
Genel Puan : 7,4/10
Puanlamayı nasıl yapıyoruz ?
Oyunu deneyim eden editörümüz, projeyi  4 farklı açıdan ele alıyor. Bunlar;
Görsellik, Sesler, Oynanabilirlik ve Hikaye.
Görsellik kısmında , oyunun grafik kalitesi ve renk paleti gibi unsurlar incelenirken,
Sesler kısmında, ses efektleri ve müzikler ele alınır.
Oynanabilirlik kısmında, oyunun akıcılığı, animasyonlar, fizik kalitesi , mekanikler ve dinamikler, oyun hataları, oyunun verdiği eğlence ve oynanış süresi değerlendirilir.
Hikaye kısmında ise hikaye işleyişi ve sunumu göz önüne alınır.
Bu dört unsur değerlendirilir ve puanlama yapılır. Puanlamanın ortalaması alınır ve çıkan sonucu editör çok büyük bir fark olmaması şartı ile değiştirebilir.
10/10 : Oyun tarihinin gelmiş geçmiş en önemli oyunlarından birisi.
9/10: Çok yenilikçi ve oyun dünyasına çok şey katan bir proje. Mutlaka oynanmalı.
8/10: Zamanının iyi oyunlarından birisi. Editörler tarafından önerilen bir oyun.
7/10: İyi bir oyun ama eksikleri var. Oynanmazsa çok bir şey kaçmaz.
6/10: Oynanabilecek ama çokça eksiği olan bir proje. Çok az tavsiye edilir.
5/10: Tavsiye edilmeyen bir oyun. Editörler tarafından geçer not alamaz.
4/10: Başarısız bir proje, kötü bir oyun.
3/10: Muhtemelen inceleme yapmasaydık oynamayacığımız bir oyundur.
2/10: Çok çok kötü bir oyun. Hiç ama hiç tavsiye edilmez.
1/10: Tarihin en kötü oyunlarından birisi

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget