Ayakta alkışlanası ekip… Hinterland Studio
22 Eylül 2014
tarihinde Erken Erişim oyunu olarak Steam’de yer alan The Long Dark, 3 sene
içinde sürekli geliştirildi, geliştirildi ve son olarak şuan ki haline geldi.
Bu süre zarfında ekip olarak çok büyük işlere imza atan Hinterland Studio, bana göre üstün başarıları için kocaman bir
alkışı hak ediyor. Neden mi ? Gelin hep birlikte bakalım.
Bağımsız bir ekip
olarak böyle büyük işler başarmak kolay değil. Piyasada önceden de şuan da
çokça bağımsız oyun var ve bu kadar fazla oyun arasından sıyrılmak hayli
zorlayıcı. İşte Hinterland ekibi
oyunlarına güvendiler, sürekli desteklediler ve The Long Dark’ı ‘’A+’’ oyun kalitesine getirdiler. Diğer
geliştiriciler gibi senelerce oyunlarını Erken Erişim olarak bırakmadılar,
sürekli yenilikler getirdiler. İlk nedenimiz bu.
Bu tarz ( Hayatta Kalma ) temalı oyunların ilk temsilcilerindendiler. Geçmişten günümüze kadar çok fazla Hayatta Kalma temalı oyun çıktı ve insanlar artık bıkmaya başladı. Ama The Long Dark hala kendini çok fazla oynatabiliyor.İkinci nedenimiz bu.
Atmosfer olarak çok
güçlü bir oyun The Long Dark. Ağustos’un ortasında kavurucu sıcaklarda bile
oyunu oynasanız üşüyebiliyorsunuz. Tasarımcılar Raphael van Lierop , Alan Lawrance çok iyi iş çıkarmışlar. Sesler, mükemmel bir renk paleti ve
yeterli animasyonları ile oyun bir bütün. Bunun yanında oyun dinamikleri, bolca
çeşitlilik ve günümüzde çok az sayıda olan ‘’Tam anlamıyla açık dünya’’ hissini
veren çok iyi bir oyun.
Çoğu oyunda olmayan değişik ve güzel bir renk paleti var. Çok fazla detay olmamasına rağmen grafikleri sizi baştan çıkartıyor. Kanada’nın karlı ve ıssız ormanlarında gezerken harika manzaralara bakakalıyorsunuz.Birde sesler çok iyi. Kuş cıvıltıları, fırtınanın korkutucu sesi ve bir çok değişik etkin ses efekleri ile oyun sizi içine alıyor. Üçüncü nedenimizde bu.
Dediğim gibi oyun sürekli geliştirildi ve herkes oyundan yeni şeyler beklerken Hinterland oyuncuların istediğini yaptı ve hikaye modu getirdi. Kısa ve dandirikten de değil. Gayet yeterli uzunlukta ve bayağı sağlam.
Hikaye sunumu, işleyişi ve yaşayan karakterler ile bir hikaye modunda olması gereken her şey çok iyi bir şekilde oyuna aktarılmış. Evet, arada basit görevler olabililiyor ancak böyle bir oyunda ne kadar basit görevler olursa olsun bizi üzmez.
Ayrıca oyundaki ara
sahneler iyi olmuş. Konuşma seçenekleri daha çeşitlenebilirdi bence ama beni
çok da rahatsız etmedi.
Hikaye ilginç. Öyle acele ile yapılmış özensiz bir hikaye değil. Orada bir kurgu var ve bunu oyuna gayet iyi aktarmışlar. Hikaye modu beni bayağı memnun etti. Dördüncü nedenimizde bu.
Oyun tam 16 dile
çevrildi ve gayet iyi çeviriler. Bu 16 dilin içinde Türkçe’de var. Oyun
piyasasında ülkemize değer veren nadir stüdyolardan Hinterland. Beşinci nedenimizde bu.
Bence hikaye moduyla olsun diğer modları ile olsun The Long Dark bir bütün olarak çok iyi bir oyun. Alın oynayın, bağış yapın. Hiç olmazsa bir videosunu izleyin. Eminim bu oyunu tanıdığınıza çok sevineceksiniz.
Bir sonraki yazımıza
kadar Hoşçakalın, oyunsuz kalmayın ..!
Yorum Gönder