IRON FIST 1&2. BÖLÜM İNCELEMESİ (SPOILER YOK)


Merhabalar sevgili okurlarım, bugünkü timeline'ınızı sebeb-i ziyaretimiz Marvel ve Netflix'in ortak yapımı olan Iron Fist dizisinin ilk iki bölümünü incelemek. Çok fiyakalı cümle oldu ha, sebebi ziyaret falan.. Şimdi, dizi hakkında spoiler vermeyeceğim, çünkü biliyorum bazılarınız izlemeden de inceleme okuyup, ona göre karar verebiliyorlar. Umarım beğeneceğiniz bir yazı olur lakin bunu kayısı çayım olmadan yazıyorum, Chi'mi odaklayamıyorum yani, kayısı çayı ve meditasyon lazım... Neyse size iyi okumalar :)


Öncelikle dizi hakkında internette dönen haberler ve olumsuz kritikler nedeniyle, diziye oldukça soğuk yaklaşmıştım, ki bu oldukça yanlış (fuck the critics). İzleyenler ve olumsuz eleştiri yapanlar mı dersin, Marvel'ın en kötü dizisi diyenler mi dersin, dolu.. Yahu insan hiç mi demez, kardeşim bi dur ön gösterimde sana iki bölüm izletildi, bu dağın görünen kısmı diye? Demezmiş.. Onlar da eleştirdi gelen giden vurdu Danny Boy'a. Haliyle bu eleştiriler nedeniyle ben de istemsiz olarak soğumuştum, izleyesim bile kaçmıştı ama dedim ki boşver Beyza sen yine izle önyargı iyi değildir vs vs. İyi ki dinlememişim onları. Dedikleri kadar kötü değil. İlk iki bölümden anladığım kadarıyla orta halli bir dizi bizi bekliyor, ama kötü değil. Eksikleri var kesinlikle, ancak Marvel'ın bu eksiklerin üstünde duracağına inanıyorum çünkü bize evrenin mistik tarafını tanıtma çabaları içindeler.


Doctor Strange ile mistikliğe attığımız ilk adımda, özellikle MCU'nun sıradaki evresinde olay akışının bağlandığı ana karakterlerden  birini tanımış olduk. Bundan sona Doctor Strange MCU'da oldukça önemli bir yere sahip olacak, sürekli Cap'te olan sahne ışıkları yavaş yavaş Stephen'a dönecek. Bu da mistik evreni daha iyi tanıyacağımızı (ya da tanımamız gerektiğini diyelim) gösteriyor. Bu nedenle Marvel, evrenin mistik karakterlerinden biri olan Iron Fist'e oldukça dikkatli yaklaşmalı, lakin bu, evreni bize tanıtmaları için çok güzel bir fırsat. İlk iki bölümde gördüğüm eksiklerden biri buydu, mistik kökenlerden çok bahsedilmiyor. Bu evren ile mistik evreni birazcık daha harmanlasalar sanki daha iyi olacak gibi. Sonuçta Danny Rand güçlerini başka bir gerçeklikten alan bir karakter, farklı bir evrenden çektiği enerji ile Iron Fist adını ve gücünü taşıyor. Ama elbette daha ilk iki bölüm olduğu içi onları çok da haşlayamam. Zaten bir işe balıklama atlamayı seven biri değilim, karakterin de bir bölümde kostüm giyip sokağa atlamasını bekleyemeyiz (öhöm Supergirl). Tabi bu herkesin kendi görüşü siz farklı düşünüyor olabilirsiniz. İlk iki bölümde sizi kendine çeken bir hikaye var evet, merak da uyandırıyor, ama bir bölümü izleyemeseniz "Ay bu bölümde noldu acaba ya? diye de kendinizi yemezsiniz. Öyle bir dizi gibi geldi bana. Bekleyebilirsiniz yani.. 

Hatalarından biraz daha bahsedecek olursak ilk baştaki dövüş sahnelerinin koreografisi o kadar kötüydü ki, düşük bütçeyle çekilmiş bir Hollywood aksiyon filmi izliyormuş gibi hissettim. Bir yerden Liam Neeson çıkacak da kızını kaçıran adamı dövecek gibi falan, burada Deadpool'u anıyoruz. Ancak sonralara doğru gelişti diyebilirim içiniz rahat olsun.. Bir de origin hikayede farklılıklar var, ancak bu farklılıkların karakteri Tv evrenine uyarlamak için yapıldığı çok belli ve yerli de olmuş. Burada bir karakter incelemesi veya tanıtımı yapmıyorum tabiki, bu nedenle Danny Rand karakterini detaylı bir şekilde yazamayacağım ama origin hikayesini bilen bilir, zaten yazarsam dizinin gelecek bölümleriyle alakalı büyük bir spoiler vermiş olabilirim. Çoğu kişinin, karakterleri bu dizilerle tanıdığına şahit oldum çünkü. Bu doğal eleştirilecek bir durum değil asla. Fırçalayacak halim yok ya :) Iron Fist'i biraz da olsa tanımak istiyorsanız izleyebileceğiniz güzel bir dizi ancak tam anlamıyla çizgiroman evrenindeki Danny Rand'i tanımanız tabiki olanaksız..

The Defenders izlemek istiyorsanız bu diziyi de izlemelisiniz. Yani The Defenders için çok hevesliyiz falan ama onun için de nelere katlandık be kardeşim diyebilirsiniz, bu dizi de bir Daredevil değil tabiki, ama iyi bir dizi, gördüğü tepkileri haketmiyor. Bu tepkilere bakarak oturup izlerseniz şaşırabileceğiniz türden. Introsu da bir Daredevil değil evet ama bence o da hoştu, müzikler güzel. İlk bölüme başlarken biraz çelişkili başlamışlar So fresh So clean şarkısı çalıyor adam bildiğin Shameless'taki keşlere benziyor. Şaka şaka, ona da takılacak değiliz :) Karakter gelişimi için oturup düşündüklerini belli ettiler bana, benim için bu yeterli. The Defenders yapacağız şunu da aradan çıkaralım da öyle yapalım dememişler, öyle olsa ilk bölümde demir yumruğu görürdük. Neyse ki öyle bir şey olmadı. Oyuncuları da beğendim, Finn Jones (Danny Rand) iyi bir iş çıkarmış. Jessica Henwick'in (Colleen Wing) performansı da oldukça güzeldi, çok beğendim diyebilirim. Lewis Tan'i çok merak ediyorum, umarım o da iyi bir iş çıkarır. Dizinin kötülerini ele alacak olursak, kötülerden Ward Meachum beni çok tatmin etmedi, yeri ne kadar önemli tartışılır tabiki ama oyuncuyu sevemedim bence onun da etkisi var. Daha önemli bir karakter olmasını bekliyordum, en azından ilk iki bölümde öyle değildi, artık diğer bölümlere bakacağız. Harold'ı sevdim, ilerki bölümlerde ondan beklentim iyi.  Benim şuana kadar dizi hakkında söyleyebileceklerim bu kadar. Benim tavsiyemi sorarsanız eğer, başlayın derim. Çerezlik diyebileceğiniz bir dizi ama keyif veriyor. Ayrıca The Defenders geliyor izlemek istersiniz bence :) The Defenders'ı da çok hypelamayalım ya, sonra kötü çıkar diye korkuyorum heheh. Öyle kısaca çok yüzeysel bi geçtim üstünden, değinmediğim konular var ama ilerde bakıp değinmeyi düşünüyorum onlara. Genel puanımı da sorarsanız 6/10. İzlersiniz, izlemezsiniz size kalmış, hatta izlemişsinizdir bir kısmınız, siz de bana katılırsınız katılmazsınız bilemem. Ama şunu bilin ki saygım sonsuz, vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler! Sağlıcakla kalın, hoşça kalın.. Çok ciddi bir çıkış yaptım, hiç bana uygun değil, ama 9GAG gibi de sorry for the long post here's a potato diyip Iron Fist gibi şekillendirilmiş/giydirilmiş patates paylaşamazdım değil mi? (Iron Fist'e benzeyen patates fotoğraf bulsam yapardım çaktırmayın.)

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget