ÖZEL RÖPORTAJ | "M4Y4" ve "M4Y4 - Nesil" Kitaplarının Yazarı Ş. Yüksel Yılmaz


Merhabalar! Bugün burada, bir röportaj ile karşınızdayız. Yerli edebiyatımızda son zamanlarda yükselişte olan "M4Y4" ve "M4Y4 - Nesil" kitaplarının yazarı Ş. Yüksel Yılmaz röportaj teklifimizi kabul ederek sitemizdeki yeni bölümün açılmasına katkı sağladı. Web üzerinden gerçekleştirdiğimiz röportajı biz yaparken çok keyif aldık, umarız siz de okurken aynı keyfi alırsınız.


Hoş geldiniz öncelikle. Sitemizin ilk röportajını yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkürler. :)

Rica ederim asıl ben ilk röportajınızı benimle yapmanıza mutlu olduğumu ve teşekkür ettiğimi belirteyim. :)

Rica ederiz :)
Sıradan sorularla başlayalım, okurlarımıza kendinizi nasıl tanıtırdınız?

34 yaşında küçük yaşlardan itibaren kitaplar ve müzik ile ilgilenmiş
iyi bir okuyucu, amatör bir müzisyen :)

Yazmaya nasıl başladınız?

Yazmaya çok küçük yaşlarda hayallerimi kaleme aldığım bir ajanda ile başlamıştım. 89 ajandasıydı hatta hiç unutmam. Devşirme süper kahramanlarım ile kendime ait bir evren yaratmıştım. Hala gülümseyerek hatırlarım. Bir süre öncesine kadar evde duruyordu ama son taşınma sürecinde kayboldu.

Kaybolması yazık olmuş, o yaşlarda yazdıklarınızı okumak isterdim açıkçası :)

Açıkçası hepsi birer süper kahraman çakmasıydı ama olsun
Daha sonrasında 97 yılında konusunu burada açıklayamayacağım şeyler de yazmıştım. Babaannemin büyük engeliyle hepsi çöpü boyladı o da :)

Buralara gelirken oldukça meşakkatli yollardan geçmişsiniz anladığım kadarıyla :)

Düşe kalka diyebiliriz :)

Haha pekala :)
Sorularla devam edecek olursak, yazmak için ilham kaynağınız, sizi motive eden şey nedir?

Aslında yazmak bir bakıma yalnızlığa sürüklenmek gibi. Ne zaman yalnız kalsam, sevdiğim bir müziği dinlemeye başlasam süreç kendiliğinden başlıyor. Bu müzikte de aynı aslında. Gitar çalmayı düşündüğümde parmaklarımın karıncalanması gibi bir fikir parıldadığında da beynimde bir karıncalanma oluyor diyebilirim.

Basılan kitaplarınız haricinde öykülerinizin de olduğunu düşünürsek, konu yazmak olunca oldukça üretken olduğunuzu görebiliyoruz. Dediklerinizden yola çıkarsak; bu üretkenliğinizi yalnızlığa mı borçlusunuz?

Anlayışlı bir eşe öncelikle. Güzel dostlara ve tabii ki bu süreçte beni anlayışla karşılamalarına :)

Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır diyorsunuz yani..
Güzel :)

Her başarılı insanın arkasında güzel dostlar vardır aslında.
Eşim de en iyi dostlarımdan biri tabii :)
Ama ben başarılı olduğumu düşünmüyorum yanlış anlaşılmak istemem :)
Daha alacağım çok yol var.

Gayet iyi anladım :)
Peki, sizce öykü yazmak mı yoksa kitap yazmak mı daha keyifli?

İkisi de çok ayrı bir zevk. Benim için romanın geniş alanı daha konforlu geliyor. Az kelimeye sığdırmak zor olabiliyor bazen düşünceleri. :)

M4Y4 tek başına ayakta durabilecek bir kitap, sizi ikinci kitabı yazmaya iten sebep neydi?

İlk kitap aslında 1000 sayfa kadardı. Küçük fontlar ile bu durum yarı yarıya indirildi ama ister istemez bazı kesintiler de yapılmıştı. İkinci kitap okuyan insanlara bir borçtu. O evrende açık kalan bir soru olsun istemedim :)

İlk kitabınızın başarısından sonra tekrar yazmaya oturmak nasıl bir histi?

Korkunç. Her şeyden öne tekrar görücüye çıkmak ve ilk kitap kadar sevilip sevilmeyeceğini düşünmek korkutucu geldi baştan. Bir bakıma bu korku, başarısızlık korkusu. Tek atımlık kurşun olmadıığını ispat etmek gerekli çünkü. Ayrıca o dönemde büyük kayıplar yaşadığım için yazmak için toparlanmak kolay olmadı.

Serinin ikinci kitabı da başarı basamaklarını tırmanmaya başlamış görünüyor. Bundan sonrası için planlarınız nedir? Yazmaya devam edecek misiniz?

Beklemediğim kadar güzel bir ilgi gördüm. İzmir Kitap Fuarı da çok güzel geçti. Şu an için ilk planım biraz nadasa çekmek kendimi. Az önce de bahsettiğim o karıncalanmayı yaşayana kadar okumaya devam etmek :) Yazmaya devam etme konusunda inanın ne desem anlamsız olacak. Bir ağabeyimin de dediği gibi eğer yazmadan durabiliyorsan hiç yazma daha iyi :)

Peki sizce yazar olmak için bir ön koşul var mıdır? Varsa nedir?

Okumayı seviyorsanız, hayallerinizi paylaşmaktan mutluluk duyuyorsanız bence yazmaktan korkmamanız gerekir. Bir koşul olduğunu sanmıyorum.


Sizin usta diyebileceğiniz, eserlerini okurken bahsettiğiniz o "karıncalanmayı" sağlayabilen yazarlar var mıdır? :)

Elbette var. Selma Mine, Zühtü Bayar, Müfit Özdeş, Kemal Tahir, Aziz Nesin, Hakan Urgancı, Alper Canıgüz, Isaac Asimov, Philip K. Dick, Ray Bradburry, Iain M Banks, Stephen King, Aldolus Huxley, George Orwell saymakla bitmez.

Pekala, söyleşimizin sonlarına doğru yaklaşırken biraz da farklı konulardan konuşalım istiyorum. Edebiyat dışındaki ilgi alanlarınız nelerdir? Müzikle ilgilendiğinizi söylemiştiniz, bunun dışında bir hobiniz var mı?

Teknoloji meraklısıyım. Saplantılı derecede diyebilirim. Sıkı bir çizgi roman takipçisi olmasam da elimden geldikçe okumaya çalışıyorum. İyi bir oyuncuyum. DOTA özellikle. Bunlar başlıcaları.

DOTA mı League of Legends'mi? :)

Dota tabii ki  :)

Bu cevapla birçok fanatik LoL oyuncusunu karşınıza alabilirsiniz  :)

:) Dota oynamaya beklerim :)
Ben açıkçası böyle bir kıyasta nedense Dota'yı seçen taraftayım. Biraz daha zor olduğu için sanırım  :)

Biliyorsunuz, zevkler ve renkler... Tartışılmıyor  :)

Aynen öyle.
O yüzden Lol oynayan arkadaşlarımla da arada bir el atıyorum zaten  :)

Haha çok iyi  :)
Sizinle bir el LoL oynamak isterim  :)

Seve seve  :)

Bunu notlarım arasına alıyorum  :)

Anlaştık ;)

Son olarak sormak istediğim bir soru daha var.
İnsanların sanal ortamda kendi kitaplarını yazmasına olanak sağlayan Wattpad diye bir oluşum var biliyorsunuz. Bu site ülkemizde oldukça yoğun bir şekilde kullanılıyor. Öyle ki artık yayınevleri Wattpad kitaplığı adı altında orada çok okunan hikayeleri basmaya başladılar. Bununla da kalmayıp bu kitapların filmleri yapılıyor artık ülkemizde. Mesela yarın vizyona girecek 4N1K filmi bunlardan biri. Wattpad hakkında ve oradan çıkan işler hakkında düşünceleriniz nedir?

Ben bazı görüşlerin askine böyle platformların desteklenmesinden yanayım. Yazma hayalim 6 yaşında başlamıştı ve elimde böylesine geniş bir platform imkanı yoktu. Şimdi baktığımda insanların hayallerini gerçekleştirmek için daha büyük şansları olduğunu görüyorum ve buna çok mutlu oluyorum. Lakin hep kötü çocuk masum kız hikayeleri de görmek istemediğimi belirteyim  :)

Katılıyorum. Özellikle de son kısma :)

:))
Yakın bir zamanda doğum gününmüş sanırım. Kutlu olsun bu arada  :)

Haha çok teşekkür ederim  :)
Bizi kırmayıp söyleşi yaptığınız için canı gönülden teşekkür ediyorum; hem şahsım, hem de ekibim adına.

Ne demek çok memnun oldum. Ben teşekkür ederim.

Oldukça keyifliydi. Umarım başka zaman, başka bir projeden sonra yine yaparız böyle bir söyleşi  :)

Umarım, çok memnun oldum :)

Şimdi müsaadenizle baskıya yetiştirmem gereken bir röportaj var :)

Görüşürüz :)

İyi akşamlar diliyorum görüşmek üzere :)

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget