İnceleme: Northgard


Northgard gördüğüm günden beri içimi ısıtan ve oynamak istediğim bir oyun sonunda fırsatını bulup 1-2 el oyun attım. Oyun çıkalı birkaç ay oldu fakat dikkat ettiğim kadarıyla oyun hak ettiği ilgiyi göremedi, bu tarz oyunlar genelde ulaştığı kitlenin ötesine geçemiyor bu yüzden başlığa underrated yazdım çünkü oyunun güzel bir potansiyeli var fakat çoğu kişinin oyunun farkında olmadığını düşünüyorum. Age of Mythology tadında viking temali bir strateji oyunu olan Norhgard şu an erken erişimde, erken erişim çukuruna hoş geldin diyelim o zaman.

Oyun erken erişimde olduğu için şu an oynanabilir halde bir hikayesi bulunmuyor. Oyun size başlangıçta 4 kabile-klan seçeneği sunuyor, bunların da değişik özellikleri bulunuyor mesela bi klanın warriorları daha fazla vururken diğer klanda üretim daha fazla oluyor gibi. Girdiğimizde oyunu kazanmanın bir kaç yolu bulunuyor; İlki bütün kutsamaları almak, ikincisi diğer bütün klanları yıkmak, üçüncüsü ise genelde haritanın ortasında bulunan kutsal bölgeyi ele geçirmek. Materyal olarak yiyecek, odun, para, taş ve demir kullanıyorsunuz, bunları da haritanın farklı bölgelerinden elde ediyorsunuz. Bölgeler demişken, bir bölgeyi ele geçirmek için yiyecek stoğunuzu kullanmanız gerekiyor. Kullandığınız en önemli materyal yiyecek çünkü kış geldiğinde yiyeceğiniz tükenirse bütün halkınız ölüyor. O yüzden yiyeceği ve odunu yüksek tutmak birinci önceliğiniz olmalı, yakacak odununuz kalmazsa da halkınız ölebiliyor.

Oyunun hoşuma giden kısmı size meydan okuması, elinizde hiçbir kaynak yokken ve etrafınız düşman kaynarken nasıl idare edeceksiniz ve genişleyeceksiniz, hayatta kalmanız da yetmiyor sizden önce diğer klanlar oyunu kazanabilir bu yüzden ilerleme kaydedemedikten sonra hayatta kalmanın da bir önemi olmuyor.



Yapı çeşitliliğini gayet yeterli buldum, bunun yanında yaptığınız binalara çalışacak kişiler de atamanız gerekiyor. Bu arada diğer strateji oyunlarındaki birim üretme gibi bir seçeneğiniz yok, kullanacağınız adamlar towndan tek tip köylü olarak çıkıyor. Son güncellemeyle köylülere kadın da eklemişler, hoş bir güncelleme olmuş. Diğer birimleri ise inşa ettiğiniz binalara atayarak elde ediyorsunuz. Yapı çeşitliliğiniz ne kadar çoksa birim çeşitliliğiniz de o kadar artıyor. Bunu uygulamak içinse bölge ele geçirmeniz gerekiyor, çünkü bir bölgeye sınırlı sayıda yapı inşa edebiliyorsunuz.

Oyunun size sunduğu bir diğer meydan okuma ise düşman saldırıları, meydan okumadan ziyade bu kısmı biraz rezil ettiklerini düşündüğüm zamanlar olmuyor değil, çünkü bir anda etrafta olan olmayan bütün düşmanlarınız size saldırabiliyor. Tabiki bütün köylüyü seferber etmek de çok zevkli oluyor fakat düşman saldırılarını biraz bezdirici ve mantıksız yapmışlar çünkü oyunun %70 inde tek tük saldılarla karşılaşırken bir anda herkesin tepenize binmesi bana biraz yapay zekanın eksikliğiymiş gibi geldi.


Oyunun benim için pek eksisi bulunmuyor, strateji severlerin düşünmeden alıp oynayabileceği bir oyun olduğunu düşünüyorum. Oyunun bende bıraktığı etkiyi ancak ilk kez Age of Mythology oynadığım zamanla kıyaslayabilirim, artık Age of Mythology oynasam da o etkiyi alamıyorum fakat bu oyun bende o unuttuğum AOM oynamanın zevkini uyandırdı ve bu nedenle oyunu çok sevdim.

Erken erişimden çıkmasını dört gözle bekliyorum(umuyorum), oyunu hikaye modunun çok güzel olacağını düşünüyorum. Ayrıca erken erişimden çıkana kadar küçük açıklarını kapatacaktır mesela grafik geçişleri sırasında baya kastığını söyleyebilirim ya da yapay zekanın saçmalaması gibi şeyleri telafi edeceklerdir. Bunlarla birlikte ek özelliklerin geleceğini de umuyorum.

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget