İnceleme: Motorsport Manager

Merhaba, buradan çocukluğunda F1 izlemeye doyamamış nerde şu PS2 deki gibi F1 oyunları diyerek iç çekenlere sesleniyorum. Genel kitleyi bilemem ama şansen PS2 den sonra oynadığım F1 oyunlarının hiçbirinden zevk alamamış birisiyim. Motorsport Manager şu an main bölümünde F1 yer alan bir management oyunu son olarak da GT alanında dlc çıkarttılar bu da bana oyunun genel motorsport alanında genişleyeceği güvenini veriyor. Daha önce management oyunu oynamadım çünkü bu tarz oyunlara genel bakışım ofis işleriyle aynı ama bu oyunla önyargımın tamamen yıkıldığını söyleyebilirim, oyunun hareketliliği yönetim etkenin getirdiği sıkıcılığı dengeliyor. Ben en iyisi oyunu anlatmaya geçeyim çünkü laf lafı açıyor.

Daha gelmedik mi incelemeye? Gelince uyandırın.

Bir management oyununda olması gerekenler:
1- Management
2- management
3- mana….
4- Araba


Açıkçası oyuna başlarken bir hata yaptım ve tavsiyeleri açarak başladım ne de olsa ilk management oyunum hiçbir fikrim yok tavsiyeye de ihtiyacım olur demiştim fakat bu hataya düşmeyin oyundan soğumanıza sebep olabiliyor. Her neyse oyuna başlarken dilerseniz en üstteki takımla da başlayabilirsiniz 3. Lig en sondaki takımla da başlayabilirsiniz seçim esnekliği sunması gayet hoş. Seçimi yaptınız en üstteki ekiple başladınız Ferrari, Mercedes varken sen ne 3. Liginden bahsediyon dediniz(dedim). Bu arada oyun gerçek markaları kullanmıyor kendileri ürettikleri markaları kullanıyorlar fakat bazı benzerliklerden söz konusu markanın ve pilotların gerçek hayattaki denginin ne olduğunu az çok çıkarabiliyorsunuz.

Çok fazla gereksiz ayrıntı verip oyuncunun oynayacağı varsa da o hevesin elinden alınmaması gerektiğini düşünürüm o yüzden genel oyun hakkındaki düşüncelerimle devam ediyorum. 

Normal bir management oyununa kıyasla size gayet güzel grafik ve aksiyon veren bir oyun o yüzden ben bunu management oyunu olarak gördüğümü söyleyemem daha çok tvde F1 izlermiş gibi oturup oynuyorum oyunun zevk veren + yönlerinden birisi bu, oynarken sizi soğutup sıkmıyor hadi bitsin şu yarış demek yerine yarıştan yarışa koşuyorsunuz. 

Benim için oyunun en büyük eksiği müzikleri, belli ki çok da önem verilmemiş sabit bir kaç melodiyle geçiştirilmiş. Bu yönden en başarılı bulduğum oyunlardan birisi Stellaris , oyunu sadece müziklerini dinlemek için bile oynayabilirsiniz akustiğin o kadar etkili olduğunu düşünüyorum. Umarım gelecekte daha güzel müzikler eklenir. Bir diğer eksiği ise gördüğüm kadarıyla oyunun cloud desteği yok küçük bir ayrıntı, pcde oynadıktan sonra laptopta devam edeyim dediğinizde oyun dosyasına erişemediğinizi farkediyorsunuz, şahsen deneyimledim. 

Optimizasyon ve performans olarak oyun gayet başarılı ama arada çökmesiyle kafada soru işareti bırakmıyor da değil.

Gidelim gelelim, gelelim gidelim oynanışa bakalım, oyunun dinamik bir yapısı bulunuyor yani değişen çok şey oluyor, mesela çok iyi giderken 1-2 talihsizlik sonucu işiniz riske girebiliyor ya da kullandığınız strateji de çok büyük bir paya sahip olan etkenler değiştirilebilir. Değişime ayak uyduramazsanız haliyle işinizden oluyorsunuz. Finansal yönetim olarak fazla ayrıntıya ve seçeneğe sahip değilsiniz ama overall olarak verdiğiniz kararlar bir anda dibi görmenize de sebep olabiliyor. Sosyal, insan yönetimine fazla ağırlık verilmemiş uğraştığınız ve sorunlarını çözdüğünüz en fazla 7-8 kişi bulunuyor(sorun da sorun olsa patron evleneyim mi diye çıkıp geliyorlar).


Asıl yarış içindeki yönetime çok fazla odaklanılmış kritik alan burası gerisi var ya gerisi faso fıso… Yarıştaki yönetim teker kullanımı, yakıt kullanımı ve pit zamanlamasından oluşuyor stratejinizi bunların üzerinden kuruyorsunuz verdiğiniz küçük kararlar yarışın bütün gidişatını etkileyebiliyor. Mesela yağış olduğunda genelde hep yağış lastiği tercih edersiniz 30 lap yağışlıdır ve arada 2-3 lap gibi kısa bir süre yağmadığı olur bunun için yapay zeka da siz de yağış lastiğinden vazgeçmek istemezsiniz. Son denediğim stratejide 3 lap için yağış lastiği yerine performans lastiği kullandım pit stop yaptığım için bir ton fark yedim fakat o 3 lap içerisinde birinciliği çok rahat alıp tekrar yağış lastiğine döndüm ve sonuç olarak yarışı 1-2 olarak bitirdim. Bunun gibi bir sürü etkileyici yarış geçirebiliyorsunuz benim için oyunun en büyük artısını yarış yönetimi oluşturuyor.


Araba tasarımı olarak ise renklerle istediğiniz gibi oynayabiliyorsunuz, renk seçeneklerini yetersiz buldum ama kombinasyon olarak çeşitlilik sunuyor. Arabanın tasarımında fazla değişiklik yapamıyorsunuz, yaptığınız değişiklikler minimal ve görünüşte çok fark yaratmayacak tarzda.

Gameplay olarak ise eğer donanım olarak sizi sıkıntıya sokacak bir pcye sahipseniz yarış yönetimini 3D yerine 2D olarak oynamayı da seçebiliyorsunuz, performans olarak yararlı olacaktır. Bu yönünü sevdim çünkü bu özellik oyunu kullanıcı dostu yapıyor. Hadi grafiğe abanalım grafikte çok iyi olalım pc özellikleri yetmeyen de oynamasın artık dememişler.
Farklı bir deneyim arayan, popüler oyunlardan sıkılan insanlara kesinlikle tavsiye ederim.

Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget