İnceleme: Dönüş - Robert Charles Wilson 'Geç Bir Kazanım'



Yıldızların olmadığı bir dünyada umut nereye kadar yaşayabilir? Dönüş bunun romanı. Stephen King dahil pek çok yetkin yazarın övgüsüne, pek çok prestijli ödüle layık görülen Robert Charles Wilson'un üçlemesinin bu ilk kitabı, Türkçe'ye İthaki yayınları tarafından kazandırılmış. benim de yeni alıp okuma fırsatım oldu, kabaca görüşlerimi paylaşayım istedim.

Kitabın içeriğine çok değinmeden sizlere biraz övmek istiyorum izninizle.



Dönüş, övülesi bir roman. Enteresan bir bilim kurgu hikayesini çok insani, fakat sıradışı bir yetkinlikte anlatabilen bir roman. Romana dair ilk dikkatimi çeken şey bu oldu; Amerikan pop-culture romanlarının çok üzerinde bir edebi yetkinlik. Bu bakımdan Dönüş, bana kalırsa geleceğe kült bir eser olarak miras kalacak bir bilim kurgu başyapıtıdır.

İnsanın hafsalasını fersah fersah aşan bir kozmolojik teoriyi, daha doğrusu kurguyu dramatik anlatımının konusu yapıyor roman: Dünya dışı varlıklar, dünyayı yarı geçirgen ve canlı bir zarla kaplayıp, dünya ile dış evrenin zamanını göreceli olarak farklılaştırsa ne olurdu?  Dünyanın esaretiyle başlayan roman ilerleyen kısımlarda insanoğlunun medeniyetini Mars'a, hatta galaksiye taşıyor! Ve bunu, ana karakterlerinin hayatını bu olaylar zinciriyle çapraz kurgulayarak yapıyor.

Ana karakteri bir doktor, en yakın arkadaşı ve sevgilisiyse ikiz kardeşler. Her birine birer hikaye arkı atfediyor, her biri kendi kaderlerini tammalarken sıradan üç çocukluk arkadaşı olarak yola çıkan bu dostlar, kaderlerini hayallerinin çok daha ötesinde tamamlayarak dünyamızın kaderine etki etmiş vaziyette tamamlıyorlar.

Her bölümü aksiyon, entrika ve çılgınca ama tutarlı, hayal edilmesi bile güç olan, gerçekçiliğin sınırlarını zorlayan kurgusal teorilerle muhteşem akıcı ve etkin bir roman. Adeta bir dizi izler gibi merakla ve heyecanla takip ettim, şimdi ilk fırsatta diğer iki kitabı da okumayı bekliyorum. Kesinlikle tavsiye ederim, kitaba notum 9/10. Uzay bilimine ilgimi bir kat daha arttıran, aynı zamanda dramatik kurgu oluşturma yeteneğimi de besleyen harika bir kitaptı.



Yorum Gönder

[disqus]

Çizgi Evreni

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget